• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ikano bank sökte på advisa

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Min inkomst har höjts från 14,000 netto per månad till lite över 20,000 nu netto, kanske ska jag försöka hanka mig fram det här året och vänta på nästa års deklaration som då blir för detta år?

Eller ska jag vänta tills inkomstdeklaration 1 kommer i mars och sen se hur UC ser ut nånstans i april/maj och försöka beta av en del på framförallt kreditkorten? (Som jag förstår är en riktig "bov")

Vad tycker ni alla experter här inne?
När höjdes din inkomst?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
Fast nu när jag tänker efter borde jag ha högre inkomst än 2017 för jag hsr haft 3 jobb under 2018
Hursomhelst så sökte jag via advisa och det var avslag rakt igenom från alla!
Riktig käftsmäll och betyget steg som en raket till 26 procent risk också... Riktigt deppigt
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Ringde och pratade med ikano precis och de hade inte hunnit fått in mitt skuldebrev ännu,

Dock sa hon att min kreditbedömning varför gammal från 2019-01-03 och gick ut igår. Min medsökande var ok men att de var tvungen att ha en medsökande,

Den gamla ör från lendo då jag sökte själv, har minuc och kan se att ikano såg min uc då,

Men advisa tog en ny förra veckan men varför kollade inte ikano den?

Fattar inte men nu skulle advisa ta kontakt med ikano iaf, dom borde väl kunna vb:a
Den nya uc:n dom tog,

Min uppgifter har ju endå inte förändras ngt sedan 4 Jan så borde väl inte vars ngn fara och advisa har ju redan tagit uc så det blir ju inte en till
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Ringde och pratade med ikano precis och de hade inte hunnit fått in mitt skuldebrev ännu,

Dock sa hon att min kreditbedömning varför gammal från 2019-01-03 och gick ut igår. Min medsökande var ok men att de var tvungen att ha en medsökande,

Den gamla ör från lendo då jag sökte själv, har minuc och kan se att ikano såg min uc då,

Men advisa tog en ny förra veckan men varför kollade inte ikano den?

Fattar inte men nu skulle advisa ta kontakt med ikano iaf, dom borde väl kunna vb:a
Den nya uc:n dom tog,

Min uppgifter har ju endå inte förändras ngt sedan 4 Jan så borde väl inte vars ngn fara och advisa har ju redan tagit uc så det blir ju inte en till
Du hade maila in det eller hur var det? Eller post? Ifrågasätt lite, om dem kan se att Du har skickat mail
Eller om dem ville ha det via post :/
 
Senast ändrad:

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Ringde och pratade med ikano precis och de hade inte hunnit fått in mitt skuldebrev ännu,

Dock sa hon att min kreditbedömning varför gammal från 2019-01-03 och gick ut igår. Min medsökande var ok men att de var tvungen att ha en medsökande,

Den gamla ör från lendo då jag sökte själv, har minuc och kan se att ikano såg min uc då,

Men advisa tog en ny förra veckan men varför kollade inte ikano den?

Fattar inte men nu skulle advisa ta kontakt med ikano iaf, dom borde väl kunna vb:a
Den nya uc:n dom tog,

Min uppgifter har ju endå inte förändras ngt sedan 4 Jan så borde väl inte vars ngn fara och advisa har ju redan tagit uc så det blir ju inte en till
Kan vara eftersom du sökte Lendo först och sen Advisa mindre än 30 dagar blir det automatiskt avslag på Advisa delen. Därför dem går efter lendos kreditbedömning. Men vet inte exakt...

hoppas du får det ändå
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Kan vara eftersom du sökte Lendo först och sen Advisa mindre än 30 dagar blir det automatiskt avslag på Advisa delen. Därför dem går efter lendos kreditbedömning. Men vet inte exakt...

hoppas du får det ändå


De gav mig ju godkänt, hade de fått det bara 2-3 dagar innan kreditbedömning hann fånigt hade det varit lugnt.

Fick svar nu, de ville bara göra ny UC, antar kolla om det finns nya lån eller krf, men läget är ju densamma som 4 Jan så borde inte vara problem :)

Har ju medsökande och de ville inte ens ha ngn komplettering, så tar för givet stt det blir godkänt :) men en uc till blä
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp